NLENFR
Job Genius BE
Vacatures!
Design
inTemse
[chapo]
Vertrouwelijk
inMelle
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut nisl risus, sagittis vitae ullamcorper eget, convallis sit amet turpis. Integer euismod tristique iaculis.

Finance Manager - Woonzorgcentrum en Ziekenhuis

Locatie

Regio Brussel

Functie

Als financieel manager maak je deel uit van het directieteam en lever je een directe bijdrage tot het algemeen bedrijfsmanagement en het financieel beleid in het bijzonder van deze entiteit en sta je, in overleg met de Algemeen Directeur van de site alsook met de Financiële en Administratieve directie van de overkoepelende woonzorggroep in voor het plannen, organiseren, coördineren, leiden, opvolgen, evalueren en bijsturen van de werking van de organisatie op vlak van financieel-economische bedrijfsvoering en administratieve dienstverlening.

U rapporteert aan de Algemeen Directeur van de lokale site, aan de CFO van de overkoepelende woonzorggroep alsook maandelijks aan de Raad van Bestuur van de instelling.

Je functioneert als business partner voor de collega's directieleden en alle afdelingen en helpt vanuit uw financiële expertise mee een visie en strategie ontwikkelen voor het betrokken Woonzorgcentrum en Ziekenhuis.

Je geeft leiding aan de financiële afdeling, boekhouding, controlling, facturatie/administratie, IT, en aankoopdienst en indien mogelijk de loonadministratie. Met het oog op een innovatieve zorg- en dienstverlening ligt een belangrijke focus op kostenbeheersing, efficiëntieverbetering en investeringsanalyse.

Meer bepaald sta je in voor :

  • het voorbereiden, adviseren, opstellen, verdedigen, opvolgen, controleren en bijsturen van de personeels-, exploitatie- en investeringsbudgetten van de organisatie en rapporteert over de stand van zaken van de financiële werking, diverse beleidsinformatie en budgetterende coördinatie, begeleiding en waar nodig uitvoering van de maand- en jaarafsluitingen;
  • je verzorgt de (financiële) informatiedoorstroom zowel binnen de organisatie als naar de overkoepelende Financiële en Administratieve directie van de Woonzorggroep;
  • je taken bestaan o.a. uit controlling, boekhouding, fiscaliteit, maar ook residenten administratie, stockbeheer en indien mogelijk de personeelsadministratie;
  • je bent verantwoordelijk voor het beheer van de RIZIV-financiering en de optimalisatie ervan voor het woonzorggebeuren en het beheer van de ziekenhuisfinanciering voor de aanverwante ziekenhuisinfrastructuur;
  • je staat in voor de opmaak van de budgetten van de organisatie;
  • je staat in voor voorbereiding tot opmaak van de jaarrekeningen en fiscale aangiftes van de organisatie;
  • je maakt variantieanalyses van maandafsluitingen met het budget;
  • je werkt mee aan de management Information package (MIP) en maandelijkse KPI-reporting en verschillende ad hoc analyses;
  • je bent verantwoordelijk voor de opzet en bewaking van de "interne controle processen"van toepassing binnen de overkoepelende Woonzorggroep ;
  • je bent contactpersoon voor de verzekeringsmakelaar, bank en commissaris-revisor van de organisatie.

Profiel

  • Je beschikt over een Masterdiploma in de Economische of Toegepaste Economische wetenschappen of je bent in het bezit van een Master met aantoonbare ervaring in boekhouding of financieel beheer;
  • Je kan terugblikken op minimum 7 jaar relevante ervaring;
  • Je resultaatgerichtheid en conceptueel denken zorgen ervoor dat je snel inzicht verwerft in financiële situaties en processen;
  • Je hebt een sterk analytisch en cijfermatig inzicht ;
  • Verder ga je discreet om met vertrouwelijke gegevens en ben je zowel mondeling als schriftelijk een goede communicator;
  • Je bent een motivator voor je collega's.
  • Bovendien ben je integer en werk je met zin voor verantwoordelijkheid en organisatie;
  • Kennis in de ziekenhuiswetgeving en ziekenhuisfinanciering is absoluut noodzakelijk;
  • Je hebt tevens een goed inzicht in de hefbomen die de rentabiliteit van een woon- en zorgcentrum beïnvloeden en weet hoe je deze moet aanwenden;
  • Je beschikt tevens over een stevige accounting en controlling ervaring en hebt interesse voor een breder aanbod aan administratie (loonadministratie, IT ...);
  • Je bent goed tweetalig.

Bedrijf

Onze klant, een belangrijke Woonzorggroep bekleedt vandaag een leidende positie in het privésegment van de Belgische rusthuissector. In minder dan 8 jaar wist de organisatie een indrukwekkende groei te realiseren en vertegenwoordigen meer dan 40 Woonzorgcentra, verspreid over gans België. Vandaag zijn zij een toonaangevende speler in de markt van de seniorenzorg.

Zij staan garant voor een deskundige en kwaliteitsvolle omkadering van de bewoners, streven naar continue vernieuwing en verbetering van de bestaande dienstverlening en kennen een sterke professionalisering in het algemeen beheer van de rust- en verzorgingstehuizen.

In het kader van de uitbreiding van de groep zijn zij op zoek naar een Finance Manager voor een groot Woonzorgcentrum met een aanvullende ziekenhuisinfrastructuur - regio Brussel.

Aanbod

Een boeiende functie in een dynamische en sterk groeiende, professionele organisatie; Een stimulerende werkomgeving die beroep zal doen op uw leidinggevende en organisatorische capaciteiten; Een competitieve verloning met firmawagen en andere extra-legale voordelen.

Contactpersoon

Peter Brausch

[hoofname]